بازدید وزیر نفت از پتروپالایش کنگان در سفر به عسلویه
https://www.payamnaftun.ir/archive/id/6595
آدرس کوتاه
امتیاز:
وزیر نفت در جریان سفر یکروزه به عسلویه، پس از بازدید از سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی، پالایشگاه فجر جم و پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، از تأسیسات پتروپالایش کنگان نیز بازدید کرد.
به گزارش نفتون به نقل از شانا، محسن پاکنژاد دیروز (دوشنبه، ۱۵ دی) با همراهی حسن عباسزاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سعید توکلی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مدیران صنعت نفت، عازم عسلویه شد و در بدو ورود مورد استقبال موسی احمدی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
وی در جریان این سفر یکروزه، از سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی، پالایشگاه فجر جم، پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی و مجموعه پتروپالایش کنگان بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیتها و ظرفیتهای عملیاتی این تأسیسات قرار گرفت.
شرکت پتروپالایش کنگان با هدف بهرهبرداری بهینه از منابع عظیم گازی کشور و تکمیل زنجیره ارزش هیدروکربوری تأسیس شده است و بهعنوان یکی از طرحهای مهم پاییندستی صنعت نفت و گاز شناخته میشود.
این شرکت با تمرکز بر فرآوری و تبدیل گاز غنی فاز ۱۲ پارس جنوبی به محصولات با ارزش افزوده بالا، نقش کلیدی در توسعه صنعت پتروشیمی ایران و ایجاد ارزش افزوده پایدار ایفا میکند.
فاز ۱۲ پارس جنوبی بهعنوان بزرگترین فاز این میدان مشترک، در جنوب شرقیترین بخش پارس جنوبی و در مجاورت مرز دریایی قطر قرار دارد. بخش دریایی این فاز در فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری از ساحل ایران و بخش خشکی آن در منطقه کنگان، در فاصله ۶۵ کیلومتری غرب عسلویه واقع شده است.