ذخیرهسازی سوخت در نیروگاههای کشور وضع مطلوبی دارد
https://www.payamnaftun.ir/archive/id/6865
آدرس کوتاه
امتیاز:
عضو هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی در توضیح پنجمین نشست وبنیاری و نظارتی مجلس با حضور وزیر نفت گفت: این نشست با حضور وزیر نفت، و رئیس سازمان بهینهسازی و مدیریت راهبردی انرژی، برای بررسی وضع تولید، تأمین و مدیریت زنجیره سوخت کشور برگزار شد.
به گزارش نفتون به نقل از شانا، محمد رشیدی با بیان اینکه در نشست مجازی روز یکشنبه (۱۷ خرداد) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی نیکزاد با حضور محسن پاکنژاد، وزیر نفت و اسماعیل سقاب اصفهانی، معاون رئیسجمهوری در امور بهینهسازی مصرف انرژی، گزارش مفصلی درباره وضع تولید و تأمین سوخت ارائه شد، افزود: با توجه به حملات دشمن به برخی تأسیسات و زیرساختهای صنعت نفت، ضرورت دارد برای ماههای آینده پیشبینی لازم بهمنظور مدیریت بهینه مصرف سوخت انجام شود.
وی با اشاره به گزارش ارائهشده درباره وضع سوخت نیروگاهها، گفت: طبق توضیحات، وضع تأمین سوخت نیروگاهها نسبت به دو سال گذشته بهمراتب بهتر شده و ذخیرهسازی سوخت در نیروگاههای کشور شرایط بسیار مطلوبی دارد.
عضو هیئترئیسه مجلس اعلام کرد: باید هرچه سریعتر فازهای عسلویه، همچنین ظرفیتهای پتروشیمی به چرخه تولید بازگردند تا بخشی از ناترازیهای موجود در حوزه گاز، بنزین و گازوئیل جبران شود، البته در این موضوع سیاستهایی دنبال شده است.
مخالفت مجلس با سیاست افزایش قیمت بنزین و گازوئیل
رشیدی با تأکید بر اینکه در این نشست، نمایندگان مجلس مخالفت خود را با افزایش قیمت سوخت اعلام کردند، افزود: برخی راهکارهای دیگر ازجمله اختصاص سهمیه سوخت به هر فرد ایرانی بهجای اختصاص سهمیه به خودروها با استقبال نمایندگان روبهرو شد.
وی یادآور شد: به نظر میرسد این سیاست از برنامههای دولت است، البته به گفته رئیس سازمان بهینهسازی و مدیریت راهبردی انرژی، ابعاد مختلف این موضوع همچنان از سوی دولت در حال بررسی است.