احیای دریاچه ارومیه توسط رهاسازی آب از سد دریک سلماس
https://www.payamnaftun.ir/archive/id/2892
آدرس کوتاه
امتیاز:
به گزارش نفتون، "اتابک جعفری" ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله نخست عملیات رهاسازی آب از سد دریک با حداکثر دبی مطمئن از 15بهمن ماه سال جاری به میزان 3 میلیون متر مکعب آغاز میشود.
وی در خصوص رهاسازی حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد شهرچای نیز افزود: در حال حاضر عملیات فوق با دبی 12 متر مکعب بر ثانیه و به میزان 45 میلیون متر مکعب در حال اجرا بوده و از امروز پانزدهم بهمن این عملیات به میزان 15 میلیون متر مکعب و با حداکثر دبی مطمئن استمرار یافت.
جعفری با اشاره به اینکه پس از رهاسازی آب این سدها، مناطق پایین دست و رودخانههای دریک و شهرچای تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، از عموم مردم و ساکنان محلی خواست ضمن رعایت نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانهها خودداری کرده و کشاورزان منطقه نیز در راستای حمایت از برنامههای احیای دریاچه ارومیه از برداشتهای غیرمجاز آب در طول مسیر برای اهداف زراعی خودداری کنند.
منبع: ایلنا