تاریخ انتشار: یکشنبه 03 خرداد 1405
توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر راهکاری برای مدیریت مصرف سوخت

  توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر راهکاری برای مدیریت مصرف سوخت

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

نماینده طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ازجمله احداث گسترده نیروگاه‌های خورشیدی را راهکاری برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی دانست و گفت: خوشبختانه دولت اقدام‌های مطلوبی در این زمینه انجام داده است. 

 

به گزارش نفتون به نقل از شانا، حسین امامی‌راد با اشاره به مصرف بالای انرژی در کشور تصریح کرد: ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت و گاز در جهان است، اما به‌دلیل یارانه‌های سنگین، قیمت‌گذاری‌های غیرواقعی و تکنولوژی‌های عمدتاً قدیمی در صنایع و ساختمان‌ها، سرانه مصرف انرژی بالایی دارد و بخش قابل توجهی از ثروت ملی ما نه در جهت توسعه و رفاه، بلکه در مسیر اتلاف به هدر می‌رود. 

 

وی با بیان اینکه سرانه مصرف انرژی (گاز و برق) در بخش خانگی در ایران بین ۱.۵ تا ۲ برابر کشورهای توسعه‌یافته اروپایی است، افزود: معتقدم در مواجهه با این نوع مسائل ساختاری در کشور، که صرفاً مخاطب ما در صرفه‌جویی، مردم هستند، صدور مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهای شعاری در واقع رفع تکلیف کردن و آدرس غلط دادن است. بدیهی است که نباید راهکار را در شیوه‌های شعاری و سنتی ترویج صرفه‌جویی جست‌وجو کرد، بلکه بخش عمده این مشکلات فقط از طریق سیاست‌گذاری در نظام حکمرانی و در سه بخش تقنین، اجرا و نظارت قابل حل است. 

 

نماینده طرقبه و شاندیز در مجلس، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را راهکاری برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی عنوان و تصریح کرد: در سال‌های اخیر، با سیاست‌گذاری درست دولت، اقدام‌های مناسبی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین احداث گسترده نیروگاه‌های خورشیدی انجام شده است، اما لازم است سهم نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک چندین برابر هدف‌گذاری و اجرا شوند. 

 

امامی‌راد گفت: صرفه‌جویی در معنای واقعی‌ کم‌ مصرف‌ کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و پیش از همه وظیفه نظام حکمرانی است که با قانون، قیمت، فناوری و نظارت، اتلاف منابع انرژی را برای همه بازیگران پرهزینه کند.

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: