تاریخ انتشار: دوشنبه 14 اردیبهشت 1405
کارکنان صنعت نفت با تلاش جهادی توطئه دشمن را خنثی کردند

  کارکنان صنعت نفت با تلاش جهادی توطئه دشمن را خنثی کردند

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: دشمنان ایران در سال‌های گذشته از طریق اعمال تحریم‌های ظالمانه و در ادامه با آغاز جنگ تحمیلی و محاصره دریایی ایران، برای آسیب به صنعت نفت تلاش زیادی کردند، اما شاهد بودیم که مدیران و کارکنان این صنعت با تلاش خیره‌کننده و جهادی توطئه دشمن را خنثی کرده‌اند. 

 

به گزارش نفتون به نقل از شانا، سید شمس‌الدین حسینی در حاشیه دیدار با مدیرعامل و مدیران شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه بر اساس گزارش‌ها ظرفیت تولید نفت خام کشور حفظ شده است، به خبرنگار شانا گفت: در بحث محاصره دریایی نیز وزارت نفت تمهیدهای مناسبی در نظر گرفته است که البته مجموعه‌های مرتبط دیگر همچون دستگاه‌ دیپلماسی نیز باید درباره این موضوع فعال باشند. 

 

وی با تأکید بر ضرورت حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی کشور ازجمله مجلس شورای اسلامی در روند بازسازی هرچه سریع‌تر تأسیسات آسیب‌دیده صنعت نفت تصریح کرد: البته روحیه کارکنان و کارگران صنعت نفت برای بازسازی این تأسیسات مثال‌زدنی است. 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: هرچند موضوع بازسازی زمان‌بر است، اما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا زمان کوتاه شود. 

 

حسینی با اشاره به از دست رفتن بخشی از ظرفیت پالایشگاهی کشور در زمان جنگ، مدیریت مصرف سوخت و انرژی را در این شرایط ضروری دانست و افزود: انتظار می‌رود برنامه‌های مربوط به این حوزه به‌صورت مشارکتی و با همکاری و پشتیبانی مردم طراحی و اجرا شود. 

 

وی یادآور شد: در جنگ تحمیلی سوم مردم نشان دادند حتی جلوتر از حاکمیت در میدان هستند و برای موفقیت کشور حرکت می‌کنند. 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به نشست چندی پیش این کمیسیون با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: در تلاش هستیم ظرفیت‌های ازدست‌رفته تولید پتروشیمی را ترمیم کنیم، اگرچه در هر صورت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در اوضاع کنونی اجتناب‌ناپذیر است.

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: