تاریخ انتشار: یکشنبه 13 اردیبهشت 1405
گذر از اوج مصرف برق با توسعه تجدیدپذیرها و مدیریت هوشمند امکان پذیر است

  گذر از اوج مصرف برق با توسعه تجدیدپذیرها و مدیریت هوشمند امکان پذیر است

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و اجرای برنامه‌های هوشمند مدیریت انرژی از مهم‌ترین اقدامات اجرایی برای عبور مطمئن از شرایط اوج بار در تابستان امسال به شمار می‌رود. 

 

به گزارش نفتون به نقل از ایرنا، محمد اله‌داد در نشست در جلسه بررسی طرح‌های گذر از اوج بار سال ۱۴۰۵ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صنعت برق در «جنگ تحمیلی سوم»، تأمین روشنایی و استمرار برق‌رسانی در شرایط کنونی را ادامه راه این شهدا دانست و آن را مسئولیتی مهم برای تمامی فعالان صنعت برق برشمرد. 

 

وی رعایت عدالت در توزیع انرژی تأکید کرد و با اشاره به برنامه‌های صنعت برق برای مدیریت اوج مصرف در سال ۱۴۰۵ اظهار داشت: توسعه شتابان نیروگاه‌های تجدیدپذیر با هدف تنوع‌بخشی به سبد تولید انرژی، به همراه استقرار برنامه‌های هوشمند مدیریت انرژی، از مهم‌ترین اقدامات اجرایی برای عبور مطمئن از شرایط اوج بار به شمار می‌رود. 

 

مدیرعامل شرکت توانیر تحقق این برنامه‌ها را ابزاری مؤثر برای کاهش ناترازی دیرینه میان تولید و مصرف برق در سال ۱۴۰۵ دانست و بر ضرورت نظارت بر عملکرد کمّی اقدامات و ارزیابی مستمر نتایج آن‌ها تأکید کرد. 

 

وی توسعه شبکه‌های انتقال، فوق‌توزیع و توزیع برق را همگام با افزایش ظرفیت تولید، امری اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و افزود: رفع موانع موجود در مسیر تکمیل این طرح‌ها، به‌ویژه پس از شرایط جنگ تحمیلی سوم، باید در اولویت برنامه‌های شرکت‌های زیرمجموعه قرار گیرد. 

 

اله‌داد ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف برای کنترل و پایش هوشمند مصرف، تأمین برق برای همه تعرفه‌های مصرف در دوره اوج بار به شکل مناسب و پایدار انجام شود. 

 

در ادامه این نشست نیز جزئیات برنامه‌های اجرایی عبور از اوج بار سال ۱۴۰۵ بررسی شد و مهم‌ترین موارد قابل پیگیری با شرکت‌های زیرمجموعه مورد مرور قرار گرفت.

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: