تاریخ انتشار: شنبه 02 خرداد 1405
۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی تا تابستان امسال وارد مدار می‌شود

  ۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی تا تابستان امسال وارد مدار می‌شود

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

وزیر نیرو به پیشرفت‌ها در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: ۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی تا تابستان امسال وارد مدار می‌شود. 

 

به گزارش نفتون به نقل از شانا، عباس علی‌آبادی جمعه (یکم خرداد) در آیین گشایش نیروگاه ۱۳۰ مگاواتی خورشیدی متانول کاوه از دستیابی کشور به ظرفیت ۴ تا ۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی تا تابستان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا زمان موردنظر، ۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی عملی وارد مدار تولید برق کشور شود. 

 

وی با اشاره به پیشرفت‌ها در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر افزود: چهار برابر تمام ادوار گذشته نیروگاه خورشیدی احداث کرده‌ایم و استان مرکزی در توسعه انرژی خورشیدی، رتبه نخست را کسب کرده است. 

 

وزیر نیرو با بیان اینکه در استان‌هایی که برق خورشیدی احداث کرده‌اند، اولویت نخست مصرف برق به استان مربوطه اختصاص می‌یابد، افزود: در جریان جنگ خاموشی‌های ناشی از حادثه، در کمتر از یک ساعت برطرف شد و شبکه برق‌رسانی پایداری داشتیم. در این ایام، شاهد فروپاشی شبکه برق یکی از کشورهای همسایه بودیم، اما برق ایران با قدرت به فعالیت خود ادامه داد. 

 

وی با بیان رویکرد وزارت نیرو در تخصیص منابع گفت: اولویت در تأمین آب و برق بستگی به مصرف بهینه دارد و الگوی مصرف، ملاک تأمین آب و برق یارانه‌ای است. ضمن اینکه مازاد آن باید از طریق بورس تأمین شود تا سرمایه‌گذاری در صنعت برق تقویت یابد.

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: