آغاز گازرسانی به شهرستان مهرستان
https://www.payamnaftun.ir/archive/id/6761
آدرس کوتاه
امتیاز:
مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف توسعه زیرساختهای انرژی در استان، عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به شهرستان مهرستان آغاز شد.
به گزارش نفتون به نقل از شانا، سید محمود هاشمی از آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به شهر مهرستان و ۲۰ روستای تابع خبر داد و بیان کرد: اعتبار پیشبینیشده برای اجرای این پروژه حدود یکهزار میلیارد تومان است.
وی با اشاره به جزئیات فنی طرح تصریح کرد: در چارچوب این پروژه ۳۰ کیلومتر خط تغذیه، ۳۰۰ کیلومتر شبکه پلیاتیلن و چهار ایستگاه تقلیل فشار گاز احداث خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، اجرای کامل طرح گازرسانی شهرستان مهرستان تا اوایل سال آینده به پایان میرسد و پس از آن شهر و روستاهای مورد هدف از نعمت گاز طبیعی بهرهمند خواهند شد.
هاشمی ادامه داد: طراحی و مطالعات گازرسانی به ۱۴ روستا در حوزه شهرستان سراوان شامل سراوان، سیب و سوران و مهرستان نیز در دست اجراست و پیشبینی میشود تا هفته دولت امسال عملیات اجرایی آنها نیز صورت گیرد.
وی تأکید کرد: هدف از اجرای این پروژهها، تسریع در تحقق عدالت انرژی، بهبود کیفیت زندگی مردم و حمایت از توسعه اقتصادی مناطق جنوب شرق کشور است.
شهرستان مهرستان با دارا بودن چهار دهستان، دو بخش مرکزی و یک شهر در جنوب شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان است.