افزایش تولید انرژی بدون مدیریت مصرف راهکاری پایدار نیست
https://www.payamnaftun.ir/archive/id/6842
آدرس کوتاه
امتیاز:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که افزایش تولید انرژی بدون مدیریت و کنترل مصرف، راهکاری پایدار نیست، درحالیکه میتوان از فناوری مدیریت هوشمند برای کاهش فشار بر مردم و افزایش بهرهوری استفاده کرد.
به گزارش نفتون به نقل از شانا، سید ستار هاشمی عصر یکشنبه (دهم خرداد) طی نشست کنترل پروژه مدیریت مصرف انرژی در سازمان فناوری اطلاعات ایران بر اهمیت موضوع ناترازی انرژی در کشور و ضرورت پیشبرد طرحهای هوشمندسازی مبتنی بر فناوری تأکید کرد.
وی با بیان اینکه هوشمندسازی میتواند نقشی مؤثر در مدیریت مصرف انرژی ایفا کند، گفت: انتظار داریم بخشهای درگیر این پروژه، با حداکثر توان برای تحقق اهداف تعیینشده تلاش کنند تا نتایج آن در دولت چهاردهم قابل بهرهبرداری باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همگرایی و همافزایی میان دستگاهها و بخشهای مختلف را لازمه موفقیت این پروژه دانست و افزود: برآوردهای جهانی نشان میدهد هوشمندسازی میتواند ۲۰ تا ۲۵ درصد در کاهش مصرف انرژی مؤثر باشد و این ظرفیت در کشور ما نیز وجود دارد. افزایش تولید انرژی بدون مدیریت و کنترل مصرف، راهکاری پایدار نیست. درحالیکه فناوری امکان مدیریت هوشمند و زیرساختی مصرف را فراهم کرده است، باید از این ظرفیت برای کاهش فشار بر مردم و افزایش بهرهوری استفاده کنیم.
هاشمی با قدردانی از اقدامهای سازمان فناوری اطلاعات ایران در طراحی سکوی یکپارچه ملی پایش، کنترل، مدیریت و تابآوری مصرف انرژی ساختمانهای دولتی، این طرح را گامی مهم در مسیر حکمرانی دادهمحور دانست و تأکید کرد: اجرای آزمایشی و رفع چالشهای احتمالی، زمینه را برای توسعه و بهرهبرداری گسترده از این سامانه فراهم خواهد کرد.
وی هوشمندسازی مصرف انرژی را از اقدامهای زیربنایی و راهبردی وزارت ارتباطات برشمرد و بیان کرد: انتظار میرود در دوره دولت چهاردهم این اقدام به مرحله تکمیل و اجرا برسد.