تاریخ انتشار: یکشنبه 20 اردیبهشت 1405
ضرورت همراهی مردم در مدیریت و صرفه‌جویی مصرف انرژی

  ضرورت همراهی مردم در مدیریت و صرفه‌جویی مصرف انرژی

آدرس کوتاه
امتیاز: Article Rating

رئیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی با تاکید بر اینکه دولت افزایش تولید و بازسازی ظرفیت‌های آسیب‌دیده در جنگ تحمیلی سوم را با قدرت دنبال می‌کند، اما آثار آن در سال‌های آینده نمایان خواهد شد، گفت: همراهی مردم از طریق مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای عبور از تابستان پیش‌رو، ضروری و تعیین‌کننده خواهد بود. 

 

به گزارش نفتون به نقل از شانا، اسماعیل سقاب اصفهانی شامگاه شنبه (۱۹ اردیبهشت) در گفت‌وگویی تلویزیونی بیان کرد: بازگشت برخی ظرفیت‌های آسیب‌دیده مستلزم تأمین تجهیزات تخصصی، انجام تست‌های ایمنی و صرف هزینه‌های سنگین است، در عین حال دستگاه‌های مسئول از نخستین روزها با تمام توان در حال بازگرداندن ظرفیت‌ها هستند. 

 

رئیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی با بیان اینکه برخلاف برخی روایت‌ها، نه همه پالایشگاه‌ها از کار افتاده‌اند و نه می‌توان گفت آسیب‌ها ناچیز بوده است، گفت: بازگشت برخی ظرفیت‌های آسیب‌دیده بین ۱۸ ماه تا ۲ سال زمان می‌برد. 

 

وی تأکید کرد: به‌ علت آسیب دیدن ظرفیت‌های گاز، بنزین و گازوئیل کشور، اگر همه منابع مالی و همه دسترسی‌ها فراهم شود باز هم امسال در تابستان و زمستان دوره سختی داریم. 

 

سقاب راهکار عبور از شرایط موجود را در دو مسیر عنوان و تصریح کرد: مسیر نخست، افزایش تولید و بازسازی ظرفیت‌های آسیب‌دیده است که دولت آن را با قدرت دنبال می‌کند، اما آثار آن اغلب در سال‌های آینده نمایان خواهد شد. مسیر دوم، همراهی مردم از طریق مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی است که برای عبور از تابستان پیش‌رو، ضروری و تعیین‌کننده خواهد بود.

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: